Monday, February 17, 2014

welcome 2014

emmm..dah nak habis pun Bulan Januari 2014, baru nak tulis entry pasal new year.  Kekangan masa sangat. 2 minggu pertama tahun 2014 sangat sibuk ngan final exam. So memang tidaklah ngadap PC. Tahun ni extra strunggle blaja sebab subjek yang aku ambik suma yang kena kira-kira. So kenalah berkira-kira untuk tidak menyeleweng masa kearah benda-benda yang agak kurang penting. wahhh gitew....

Tahun 2013 memang tahun yang sangat mencabar mental dan fizikal. Banyak sangat benda baru yang aku blaja dalam tahun 2013.  Awal tahun 2013 sibuk nak preapare untuk masuk rumah baru. Sebab masa tu developer cakap dalam bulan 6 dah boleh masuk. So masa tu sibuk lah nak survey2 pagar rumah, survey perabot2 rumah, boleh katakan masa tu suma yang berkaitan ngan rumahlah.

 Pastu tu dalam bulan Mei macam tu mak ngan bapak aku g umrah. Alhamdulillah tercapai gak hajat Bapak nak ke tanah suci. Mak ngan Bapa  ikut rombongan yang kawan Bapak organize. Sebab tu boleh lepas g. Sekarang ni kerajaan Arab Saudi tak nak terima pesakit dialisis kalo nak g buat haji. Kalau umrah tu pun kena pergi ngan orang yang ada contact ngan hospital kat sana. Takperlah Bapak..tak dapat nak g haji, umrah pun dah syukur sangat, AKU?? ntah bila ada rezeki nak g sana.

ambik gambo sebelum mak ngan bapak terbang

Balik jer dari Sarawak lepas settle mak ngan bapak g umrah, ntah angin bertiup dari mana aku ngan tiba-tiba teringin giler nak bukak kedai makan. Kebetulan masa tu ada modal so kononya dah jumpa lokasi yang strategik. Kitaorang pun start lah setting kedai makan. Mungkin perasaan hampa sebab setting untuk rumah baru terbengkalai. So kita setup kedai. Macam buat main masak-masak plak kan.  Banyak jugak dugaan yang kitaorang tempuh diawal pembukaan kedai. Dari renovation kedai sampailah nak carik pekerja.

Macam bosan jer aku wat entry ni sebab dah berapa kali nak post tapi kena draftkan dulu. Macam dah x der idea nak sambung apa. so biarlah gantung macam ni jer..hahaha blog aku suka hati aku lah kan...
peace yoooo!!!


No comments:

Post a Comment

countdown...

countdown...

www.google.com