Wednesday, February 26, 2014

air oh air

Last week me and family fly back to Kuching. Spend a week but the weather is very bad. Sooooo hot ok. hehehe...sepiking london. Berdebu jer aku rasa. macam harrrraaaammmmm

Kitaorang balik Kuching masa CNY lepas. Macam orang nak sambut raya gak kan. First time balik Sarawak time orang CNY sebab sebelum ni slalu balik kpg en suami jer.  Tak sangka flight penuh. Maknanya ramai jugalah orang-orang Cina yang kerja merantau jauh dari keluarga.  Aik ni nak cerita pasal CNY ke nak cerita pasal air..skip lah...

So lepas spend seminggu kat Sarawak, balik ke Dengkil 8 haribulan lepas. Sekali balik air x der. Tak kisah sangat lah sebab air tong kitaorang berlambak g. So tak terasa sangatlah air x de and aku assume esok lusa ada lah balik air tu. Skali sehingga entry ini aku tulis air masih takder dan time entry ini aku tulis tulang belikat aku dah rasa macam urat tendonnya berpintal-pintal. exaggeration yang sangat melampau ..hahaha


Itulah kan semua benda ada positif dan negative viewnya. Berikut adalah apa perasaan aku time x de air dari sudut positif (iyelah kita digalakkan berfikir yang baik-baik aje kan) di semasa ketiadaan air nie :-

Positive view
1. hubungan kekeluargaan menjadi rapat
-Mana tak rapatnya bila makan satu pinggan kongsi 3 orang.sebenarnya  jimat air x payah basuh pinggan banyak-banyak
-Hubungan suami isteri jadi bertambah erat sebab hari-hari gotong royong angkat air secara berduet.

2. Jimat belanja dapur
Mana tak jimat dah kalau hari-hari mencekik nasi putih n telur. Tak payah sibuk-sibuk nak beli ikan sayur bagai. Kalau tak telur mata nak special sket telur dadar. Sebab mengapa telur menjadi pilihan adalah karena senang nak masak guna non-stick pan yang mana aku hanya perlu lap ngan tisu jer untuk bersihkan pan tu.

layan lah gambo tong air kitaorg.

ini tong air kat check point untuk kitaorg yang kat area rumah baru

ini tong air kat check point untuk perumahan lama. mula-mula dulu kitaorg pun kena ambik air kat check point ni. tapi memang tak menyampai ke kkitaorg sebab kitaorg kat blakang nak g ke sini bercinta 

ini view dlm keta Savvy aku. seat blakang dah kasi cabut untuk memberi peluang kepada botol-botol air 




No comments:

Post a Comment

countdown...

countdown...

www.google.com