Friday, August 26, 2011

menjaga hati...

"biarkan aku menjaga perasaan ku woooh..wooh..wooohhh..." sumbang nyer sore aku bila nyanyi.macam apa tah.

selalu aku tertanya pada diri sendiri..perlu ker kita nak jaga sangat hati orang disekeliling kita??waema kita sendiri yang makan hati?? walaupun mulut aku cakap "persetankan hati ngan perasaan orang"...tapi hati aku tetap tak sampai hati nak cakap apa yang aku fikir. payah kan. selalunya aku ikutkan jugak ler rentak manusia.tapi rasanya kadang-kadang sampai makan diri. 

iyelah, bila kita cakap apa yang kita fikir orang cakap kita mengada-ada plak. nak itulah, nak ini lah. tapi iyelah, takkanalh  nak cakap terus terang. takkanlah nak cakap:-
-" x suka lah kat sini, tak selesa.nak mandi nak berak pun susah."
hissh...tak patut ler kot nak cakap macam tu.sememangnya tidak akanlah kita nak menuturkan  ayat-ayat kat atas tu .sebabnya nak jaga hati orang.  tapi pernah ada orang nak  jaga hati kita??? pernah ada orang nak tahu masalah ketidakselesaan kita. macam contoh ayat kat atas tu, ader ker orang lain nak ambik tahu kita ni x lalu nak berak pun sebab tempat tu tak selesa??ada??ada??ada x???