Tuesday, January 15, 2013

1st day pergi schooll

7 January 2013
Aireen first day g school. Siap pakai uniform lagi. Tapi uniform dia simple jer...macam sport wear jer sebab dia kecik lagi...so teacher tak bagi pakai uniform yang macam budak besar tu sebab takut dia tak selesa. 

Pagi dalam pukul 6.30 kitaorang bangun secara trio. Sib baek rumah ada 2 bilik air, papa dia mandi kat luar n mama ngan Aireen mandi kat bilik air dalam bilik. Aireen agak liat nak bangun maklumlah malam tadi tido pukul 12 lebih. Sibuk sangat nak tengok upin ipin lah..nak tengok alif ba taaa lah....

Siap-siap dalam pukul 7.15 kitaorang gerak g opis dulu. Punch kad segala n time untuk breakfast. Breakfast kat port biasa kat Pinggiran Putra n lepas settle bekpess start journey ke sekolah Aireen...
muka budak nak g school 1st day


Masa dalam kereta macam excited nak g school. Siap buat action thumb up lagi cakap school good!!Hati ada sinang bila dengar dia cakap macam tu. Cerettttt cerrettttt..bunyi break keta. Dah sampai dah kat school...Teacher dia macam biasa sambut ngan muka sangat ceria. Maklumlah budak baru 1st day datang. Muka kena banyak senyum lah. 

Aku terus pass Aireen kat teacher dia n automatik terdapat perubahan pada riak muka beliau. emm..aku lambai-lambai tang n terus masuk kereta. Dari jauh nampak dia cebek. Tapi aku tau dia ok...saja jer tu. Drama pagi-pagi buta.

Dalam pukul 12.30 aku g ambik dia. Muka dia ada manyak senyum...gembira tak terkata...siap aireen bawak ole-ole lagi...dia bawak artwork dia yang pertama dari sekolah. Nampaknya lepas ni selalulah aku upload pic artwork Aireen kat blog aku nie...

1st artwork at school...

No comments:

Post a Comment

countdown...

countdown...

www.google.com