Monday, May 23, 2011

kita mudah lupa...

amboi mak minah lah sayang...jalan berlenggang..huahuahua sedap gak telinga bila sekali-sekala dengar lagu lama.skali aku terlupa plaks nak menghupdatekan blog aku. kononya banyak kerja yang nak diusaikan. kerja sibuk baca novel yg tebal nya boleh buat tukun bot laut dalam. dahsyat tak aku boleh baca buku cerita tebal-tebal. DAHSYAT!!!...
salam kebahagiaan.moga hari yang mendatang dalam hidup kita akan lebih bahagia dari hari ini dan berbeza sekali bahagianya dengan hari-hari yang pernah kita lalui sebelum ini. bunyi macam bahagia sangat lah aku nie. alhamdulillah. aku bahagia sangat bila tengok si aireen meratah satu mangkuk biskut ikan, aku bahagia bila aireen nanges nak susu, aku bahagia bila aku kena jerit-jerit kat dapur sebab aireen sibuk nak main ngan kuali, sudu ngan garfu.
 ALHAMDULILLAH YA ALLAH di atas segala rahmat yang ENGKAU berikan kepadaku.

satu Malaysia dikejutkan dengan  tragedi sayu di penghujung minggu ini. emm...mengapalah minggu ini ditamatkan dengan cerita yang sayu itu. Trajedi runtuhan tanah kat Hulu Langat. Masa aku dengar je berita tu dalam tv, jangtung aku dah berdegup kencang.Ya ALLAh, anak-anak yatim ditimpa musibah. 16 orang terkorban dan berapa bilangan yang cedera aku tak tahu dan rasanya aku memang tak nak ambil tahu.Sedih..pilu...hiba...itulah perasaanku yang dapat aku gambarkan. tiap kali keluar jer berita kat tv mengenai trajedi itu. cepat-cepat aku tukar siaran. air mata siap bertakung. issh...lemah nya aku.takziah untuk keluarga mangsa dan al-fatihah untuk mangsa yang terkorban.

No comments:

Post a Comment

countdown...

countdown...

www.google.com